top of page
Flexibel PR med sikte på en nischad målgrupp
VÅRA SAMARBETSPARTNERS

SKAPA OCH PUBLICERA MATERIAL

Skapa nyheter, uppmaningar, information om föreläsningar och webbinarier samt publicera expertråd i kunskapsguiden.

TIPS FÖR DIGITAL PR

Vi delar med oss av tips på hur du kan öka träffsäkerheten i det material som du publicerar. 

Hur du bygger stark digital PR.

BOKA STAND ALONE & GEOGRAFI

Här bokar du vecka för ert stand alone-nyhetsbrev samt väljer vilka kommuner ni vill nå ut till.

Välj alla eller segmentera på upp till 10 st.

Bärbar dator
Smart Phone med Rocky Crags
Mobilversion Skolledare.se
Skolledare.se startsida desktop
Senaste nytt

SKAPA OCH PUBLICERA MATERIAL

Här publicerar du era  nyheter, uppmaningar, föreläsningar eller experttips till kunskapsguiden. Att publicera material är väldigt enkelt och sker via en förinställd mall som gör att det bara tar någon minut. 

Bärbar dator
Smart Phone med Rocky Crags
Mobilversion Skolledare.se
Skolledare.se startsida desktop

TIPS FÖR DIGITAL PR

Här ger vi dig tips på hur du får ut det mesta av er digitala PR mot den nischade målgruppen skolledare. Det gäller att förstå synergierna mellan digital PR och prospektering. Samt hur man genom att kombinera dessa kan bygga starka relationer med skolans beslutsfattare.

Tips

Beteenden och triggers

Vi går igenom vanliga fel som man gör i sin marknadsföring, hur du lär dig att ställa en beteendediagnos med hjälp av COM-B-modellen, samt vad en trigger är och varför alla beteenden behöver en

  • Hur ofta ska jag publicera nyheter på startsidan?
    Det bestämmer du såklart själv. Men vårt tips är att du verkligen använder möjligheten att skapa obegränsat med nyheter som publiceras under "Senaste Nytt" på startsidan. Publicera nytt material i alla fall två gånger i månaden. Gärna oftare. Detta är också ett bra sätt att lära känna din målgrupp på. Testa dig fram och byt ut sättet du skriver rubriker och ingresser på för att se vilken typ av kommunikation som leder till flest interaktioner.
  • Vad ska jag tänka på innan jag skapar min nyhet?
    Är det intressant för målgruppen? Väcker det känslor? Blir läsaren nyfiken? Koppla gärna din nyhet till siffror och data, då blir den extra intressant. Antingen er egen data eller offentlig statistik från till exempel SCB.
  • Hur utformar jag min nyhet?
    Tänk på att inte använda ert företagsnamn eller produkt i rubrik eller i ingress. Lyft istället fram "framgången", "möjligheten" eller "problemet". Skapa en kort story som väcker nyfikenhet att läsa mer om och då presenteras ert företag eller varumärke.
  • Vad ska jag tänka på när det gäller innehåll till nyhetsbrevet?
    Framgångsfaktorerna är: Det ska passa målgruppen. Det ska vara enkelt att förstå. Det ska väcka nyfikenhet. Materialanvisningar för nyhetsbrevet: Bild: 265 (b) x 206 (h) pixlar Text: max 275 tecken inklusive blanksteg Rubrik: max 27 tecken inklusive blanksteg Länk: Hänvisning dit ni vill att man hamnar när man klickar på ert material. Materialet layoutas av Skolledare.se. Ni lämnar en bild, text och länk separat.
  • Vad ska jag tänka på när det gäller Stand Alone "Lokalt"?
    Beroende på vilken version av "Partner Promotion" som du har bokat så kan det även ingå ett stand alone-nyhetsbrev. I vårt 12-månaderspaket så ingår det förutom medverkan i 6 st. vanliga nyhetsbrev, även ett eget utskick där bara ni har med material. Ett så kallat "Stand Alone". Med ett Stand Alone ges du även möjligheten att segmentera mottagarna. Du kanske har en lokal kampanj och kan då välja upp till 10 st. kommuner som utskicket går till. Kanske har ni haft ett framgångsrikt samarbete med en kund i en specifik kommun. Då kan det vara ett bra förslag att berätta om det till mottagare i närliggande kommuner. Ett annat förslag är att ni samkör ert budskap i samband med något lokalt förankrat evenemang med samma målgrupp. Återigen, glöm inte att luta er på statistik, siffror och data, när ni knyter an till ert budskap. I detta falla lokal statistik.
  • Beteenden och Triggers - varför är det viktigt?
    Inom marknadsföring och kommunikation är beteenden de handlingar som konsumenter eller potentiella kunder utför, ofta som svar på marknadsföringsinsatser. Dessa beteenden kan mätas genom olika metoder såsom webbplatsanalys, kundundersökningar, och köpdata. Att förstå och kunna mäta dessa beteenden är avgörande för att utforma effektiva strategier som driver önskade handlingar.
Bärbar dator
Smart Phone med Rocky Crags
Mobilversion Skolledare.se
Skolledare.se startsida desktop

BOKA STAND ALONE OCH GEOGRAFI

Beroende på vilken version av "Partner Promotion" som du har bokat så kan det även ingå ett stand alone-nyhetsbrev.

I vårt 12-månaderspaket så ingår det förutom medverkan i 6 st. vanliga nyhetsbrev, även ett eget utskick där bara ni har med material. Ett så kallat "Stand Alone". Med ett stand alone ges du även möjligheten att segmentera mottagarna. Du kanske har en lokal kampanj och kan då välja upp till 10 st. kommuner som utskicket går till.

StandAlone
bottom of page